
Contentplan op maat
Geen tijd is verleden tijd!
Dat online (content)marketing een belangrijke rol speelt in jouw branche is niets nieuws, maar je komt er simpelweg niet aan toe. Óf je wilt er niet aan toekomen - je hebt er weinig kaas van gegeten. Stop met worstelen en schakel hulptroepen in. Niet alleen voor je social media beheer, maar voor het hele plaatje. Het is belangrijk dat je iedere (potentiële) klant bereikt op een manier die daarbij past. Relevantie: dát is het sleutelwoord waar je veel deuren mee opent!
Geen contentformule is hetzelfde
Er is geen contentformule of handleiding die je vertelt wat werkt. Had erg makkelijk geweest, maar ook dan zouden we met z'n allen steeds bij hetzelfde uitkomen. Dus stop met kijken hoe anderen het doen, want wat voor hen werkt hoeft niet voor jou te werken. De kunst is om op zoek te gaan naar je eigen succesformule en jezelf de vraag te stellen: 'waarom doe je wat je doet?'. Dát is eigenlijk de fundering van jouw contentplan en vanuit daar bouwen we verder! Want er zijn nog meer bouwstenen die nodig zijn voor het bereiken van jouw ideale klant ...

Content Bouwstenen
Doelen
We kijken naar wat je dit jaar wilt bereiken en hoe je Content Marketing hierop aansluit.
Fundering
Waarom doe je wat je doet en hoe help je jouw klant hierbij? Dit is de fundering van je contentplan.
Ideale klant
Wie is jouw klant eigenlijk en wat beweegt jou klant om voor jou te kiezen? Onderzoek dé triggers.
Communicatiestijl
Is jouw communicatiestijl uit duizenden te herkennen? Een herkenbare branding en tone-of-voice zijn key.

Contentmarketing uitbesteden?
Bij KAAT. breng je alles binnen Content Marketing onder één dak. Volgens een doeltreffend contentplan bouw ik aan een sterke online zicht- en vindbaarheid. Ik geef een visueel karakter aan je content en zorg ervoor dat de spotlights weer op jou gericht zijn.
Social Media beheer en content creatie a.h.v. een maandelijkse contentplanning
SEO teksten schrijven om je vindbaarheid te verhogen
Grafisch ontwerp: brochures, presentaties, flyers, huisstijl
Website design ontwerpen i.c.m. SEO content
Hier help ik je graag bij:

Let's bake a cake with your ingredients

01.
Ingrediënten in de kom
Tijdens een kop koffie of een call bespreken we de wensen en behoeften, zetten we jouw ingrediënten op papier, brengen we jouw ideale klant in kaart en we bepalen in welke fasen van de klantreis nog winst te behalen valt.
02.
Het recept maken
Met al deze ingrediënten maakt KAAT. een recept, ofwel het contentplan. De werkzaamheden uit dit contentplan worden in verschillende pakketten gegoten, van klein tot groot, zodat de opdrachtgever een duidelijke weergave krijgt en wekelijks of maandelijks kan kiezen voor een doelgericht pakket.

2 social posts p.w. op Instagram & Facebook
2x fotografie sessie p.m.
1x SEO blogartikel p.w.
Contentplan X
Dit is een voorbeeld. KAAT. creëert voor iedere opdrachtgever op maat gemaakte content plannen.
03.

De voorbereiding
Ter voorbereiding neemt KAAT. eerst de statistieken van de social media kanalen en de website onder de loep. En vervolgens ontwerpt KAAT. diverse elementen (denk aan: Facebook header, Instagram highlights, overige templates) om een professionele en consistente stijl door te voeren. Nu is het tijd om alle data en designs te mixen en deze in een relevant concept te gieten!
04.
Timen maar!
Zonder timing/planning wordt een cake niet gaar. Hetzelfde geldt voor jouw content: je moet wel weten wanneer je jouw ideale klant het beste bereikt. Dus nadat de concepten en onderwerpen zijn uitgedacht en hier een GO op is gegeven, vult KAAT. een maandkalender (o.b.v. de data van jouw socials) in. Hierin wordt per social media kanaal en/of website duidelijk wanneer de content gepubliceerd wordt.


05.
De creatie
Aan de hand van de ingevulde social kalender, gaat KAAT. over tot de content creatie. Bestaande content wordt verzameld in een gedeelde map en nieuwe content wordt gecreëerd. Altijd in stijl van jouw merk! Afhankelijk van het gekozen pakket, fotografeert KAAT. zelf het product of de service.
06.
Proeven en bijschaven
Jouw (potentiële) klant kan nu proeven van de content! Of het heeft gesmaakt, dat analyseert KAAT. aan het eind van de maand. Zo ja, dan zorgen we ervoor dat de content de volgende maand weer in de smaak valt. Zo niet, dan schaven we wat bij en zorgen we ervoor dat jouw (potentiële) klant de volgende maand wel aangezet wordt tot actie.
